تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

ارائه ۳۱۵ مقاله به دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌اللملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۹۴۶۱۸
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
ارائه ۳۱۵ مقاله به دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌اللملی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد
دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد گفت: هدف کنفرانس این بوده که بتوانیم صاحب‌نظران را دور یکدیگر جمع کنیم و از تجربیات موفق برای پرداختن به موضوعات مهم شهری استفاده کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رهنما در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهرها در همه دوران و تاریخ‌ها نماد تمدن و پیشرفت بوده‌اند و همه به آن واقف هستیم که توسعه شهری به جز توسعه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نمی‌تواند موفق عمل کند. 

وی با اشاره به اینکه نگاه ما باید این باشد که شهرنشینی نماد توسعه است و از این طریق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را گسترش دهیم، افزود: بین دانشگاه و مجامع اجرایی باید ارتباط برقرار باشد و این ارتباط روز به روز تقویت شود. 

وی تأکید کرد: تداوم شهرها نیاز به گفتمان و همسوشدن اهداف دارد و در این مدت سعی داشته‌ایم این کار را انجام دهیم. هدف کنفرانس این بوده که بتوانیم صاحب‌نظران را دور یکدیگر جمع کنیم و از تجربیات موفق برای پرداختن به موضوعات مهم شهری استفاده کنیم.

دبیر این کنفرانس گفت: در دوران کرونا افت محسوسی در برگزاری این کنفرانس‌ها داشتیم اما سعی کردیم به صورت مجازی این کنفرانس‌ها را برگزار کنیم اما در سایر دوره‌ها، مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسید.

وی با اشاره به ساختار این کنفراس ادامه داد: ساختار کنفرانس متشکل از شورای شهر، شهرداری و دانشگاه فردوسی مشهد است. اولین اقدام نیز از سوی دانشگاه بوده است و بعد از انتخاب موضوع مراحل تصویب آن طی می‌شود. بیش از ١٠ جلسه در کمیته راهبردی تشکیل شد. رئیس شورای شهر به عنوان ریاست کنفرانس انتخاب شده است و شورای راهبردی نیز متشکل از سایر مدیران به ویژه مدیران شهری است. 

رهنما اضافه کرد: پنل‌های این کنفرانس از جمله آینده نظام تأمین مسکن و کلانشهرهای ایران، آسیب شناسی برنامه‌های اقدام مشترک و حل مسائل حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی و بررسی پیرامون بازافرینی و بازسازی شهرهای جنگ زده است که به مسائل این حوزه‌ها می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در این کنفرانس ٣١۵ مقاله آمده که ٨ مقاله از کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، نیوزلند، پاکستان و ... است، تأکید کرد: کسانی که مقاله آن‌ها پذیرفته شده در پنل‌های تخصصی به ارائه مقاله خود می‌پردازند و تعدادی که نتوانستند حضور پیدا کنند به صورت آنلاین ارائه خواهد داشت.

دبیر این کنفرانس گفت: از ٣١۵ مقاله، ۶٠ مقاله به دلایلی پذیرفته نشد و بیش از ٢۵٠ قاره پذیرفته و ۴٠ مقاله و ٢۵ پوستر ارائه خواهد شد. سه پنل تخصصی برگزار خواهد شد و سه کارگاه با عنوان کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری، کارگاه ظرفیت قانون درآمدی شهرداری‌ها و کارگاه همکاری مشترک بین دستگاه‌ها در مسائل حاشیه شهر با حضور ٢٧٠ نفر برگزار شد و اساتید برجسته ای از مشهد و دیگر نقاط کشور در این کارگاه‌ها حضور داشتند. 

وی بیان کرد: ١١۵مقاله از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور به دبیرخانه کنفرانس رسیده است. همچنین ۵٧٠ پژوهشگر در تدوین بیش از ٣٠٠ مقاله با یکدیگر همکاری داشته‌اند. 

دبیر این کنفرانس ادامه داد: هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها و سمینارها ایجاد تضارب آرا بین صاحب‌نظران، مدیران، متخصصان، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران است و مهم‌ترین وظیفه این است که گروه‌های مختلف را کنارهم جمع کنیم و برای ایجاد شبکه‌های همکاری بسترسازی کنیم.

وی گفت: محوریت این کنفرانس، مسکن و بازآفرینی شهری است. در اصل ٣١ قانون اساسی تأمین مسکن مناسب برای همه اقشار جامعه آمده است و دولت را موظف کرده در این راه گام بردارد. دولت‌های مختلف بعد از انقلاب سیاست‌های مختلفی در این مسیر داشته‌اند، سیاست‌هایی همچون ارائه زمین، انبوه‌سازی، مسکن مهر و جهش ملی مسکن از این سیاست‌ها بوده است.

رهنما تصریح کرد: ارزیابی این سیاست‌ها از اهداف عمده بوده و در این کنفرانس‌ها می‌توانیم نقدی بر این سیاست‌ها داشته باشیم و دامنه مشارکت بین سازمان‌ها را بیشتر کنیم.

دبیر این کنفرانس ادامه داد: سابقه این کنفرانس به دوره اول و دوم شورای شهر برمی‌گردد و امیدواریم به عنوان تجربه برای سایر شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->